גל תגובות להחלטת טראמפ להשארת שגרירות ארה"ב במקומה

איתי גדסי 2 Comment on גל תגובות להחלטת טראמפ להשארת שגרירות ארה"ב במקומה

תגובות סוערות להחלטת טראמפ שלא להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים לעת עתה • לשכת רה"מ: "עמדתנו העקבית שמקום השגרירות בירושלים אך ישראל מעריכה את ידיות טראמפ ומחויבותו להעברת השגרירות בהמשך" • ואת מי ח"כ מהאופוזיציה תקפו?

טראמפ וביבי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תגובות רבות בישראל על החלטת דונלד טראמפ להשאיר את שגרירות ארה"ב במקומה שבתל אביב.

בלשכת רה"מ אמרו: "עמדתה העקבית של ישראל היא שהשגרירות האמריקנית כמו שאר השגרירויות צריכה להיות בירושלים, בירתנו הנצחית. קיום שגרירויות מחוץ לבירה מרחיק את השלום מכיוון שהוא תורם להחייאת האשליה הפלסטינית, שלעם היהודי ולמדינתו אין קשר לירושלים. על אף האכזבה מאי העברת השגרירות בעת הזאת, ישראל מעריכה את דברי הידידות של הנשיא טראמפ ומחויבותו להעברת השגרירות בהמשך".

ח"כ עמיר פרץ, אמר: "נתניהו ומדיניות הימין הם הגורם לכך שאין שגרירויות בירושלים ובכלל זה שגרירות ארה"ב. כשנחזור לשלטון נקדם את תהליך השלום ונדאג לכך שכל השגרירויות יקבעו את ביתן בעיר הבירה שלנו, ירושלים".

שר החינוך, נפתלי בנט, מסר: "אין שלום המבוסס על חלוקת ירושלים. עיכוב העברת השגרירות דווקא מקשה על הסיכוי לשלום-אמת מכיון שהיא מטפחת ציפיית-שווא בקרב הפלסטינים לחלוקת ירושלים, דבר שלעולם לא יקרה. רק הכרה מלאה בירושלים מאוחדת בריבונות ישראל תשים סוף לאשליות ותסלול אפשרות לשלום-אמת עם שכנינו".

"ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, מסר: "העברת שגרירות ארצות הברית, כמו גם כל שגרירות אחרת לירושלים, היא דבר מתבקש. לצערי, נתניהו למד היום שיעור נוסף, שאין קיצורי דרך ומי שרוצה בהכרה בינלאומית צריך להגיע להסדר מדיני אמיץ. את מה שמבין טראמפ, אני מקווה שלאחר 50 שנה גם נתניהו יפנים".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר: "אני מצר על ההחלטה לדחות את העברת השגרירות אך בטוח שהנשיא טראמפ אכן יעמוד בהבטחתו בהמשך ויעביר את השגרירות לבירת ישראל, אמשיך לפעול כדי שזה יקרה בהקדם האפשרי ונעמיד לרשות ארה"ב את כל הסיוע הדרוש לכך".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    חבל, אבל אנחנו מאמינים לו שבהמשך הוא יעביר את השגרירות לירושלים

  2. 1

    שיבטל מיד את הצו הנשיאותי המטופש הזה ! פשוט הוא מחבל בשלום ! שלום לא בא מת"א רק מירושלים